Over de Stichting

Doel

De Stichting 'WATER drager van leven' heeft als doel (artikel 3 van de Statuten) het bevorderen van de kennis van water als bron en drager van het leven en de verbreiding daarvan zowel in Nederland als daarbuiten . Ze is opgericht op 24 november 2004. De vier initiatiefnemers, tevens de huidige bestuursleden, zijn waterdeskundigen met een ruime beroepservaring in de Nederlandse watersector. Zij menen dat de huidige wijze waarop water wordt benaderd onvoldoende recht doet aan het belang van dit levensmedium voor de gezondheid van de mens en de toekomst van de aarde. Zij willen met dit initiatief prikkelende vragen stellen, het zoeken naar de antwoorden daarop bevorderen en deze antwoorden, voor zover ze wellicht nu al te geven zijn, in brede kring aan de orde stellen.

Werkwijze

De Stichting streeft naar een bredere bewustwording en een intensievere beleving van het levenbepalende fenomeen Water. Voor de bewustwording richt zij zich vooral tot de wetenschap, het onderwijs en de praktijkdeskundigen; voor de beleving ziet zij vooral waardevolle mogelijkheden op het terrein van religie en kunst. Tevens stelt zij zich ten doel het stimuleren van fenomenologisch onderzoek naar het wezen van Water. Als eerste stap ziet zij het bekendheid geven aan op dit gebied beschikbare onderzoeksmethoden en het verspreiden van de resultaten daarvan. De Stichting kan haar werk doen dankzij giften, subsidies, etc. en door de activiteiten van vrijwilligers.

De bestuursleden ontvangen voor hun werkzaamheden geen beloning.

Adresgegevens

Jaarverslagen, etc.

Onze meest recente jaarverslagen en het actuele beleidsplan kunnen hieronder worden gedownload via:

Beleidsplan 2017

Jaarverslagen:  2016 - 2015  - 2014 - 2013 - 2012

Informatiebrochure over het werk van de Stichting, haar visie op Water en enige in dat verband interessante feiten over water, drinkwatergebruik en waterbeheer.

Stichting WATER drager van Leven - email                                        last updated  09-05-2017