Stichting WATER drager van Leven

Toelichting Wirkungssensorik (n.a.v. middagseminar over Helend Water - 8 november 2013)

Bij de Wirkungssensorik of Bildekräfteforschung (Schmidt, 1998)* wordt door in deze waarneming geschoolde onderzoekers de uitwerking van levensmiddelen op de eigen lichaamsprocessen geobserveerd. Ook water kan op deze wijze worden onderzocht (Wasserverkostung). De resultaten worden schriftelijk vastgelegd en middels symbolische schetsen getypeerd. Levensmiddelenonderzoek aan de hand van Bildekräfte (vormkrachten) is als een uitbreiding van sensorisch onderzoek op te vatten. Vormkrachtwaarnemingen worden door speciaal daarvoor opgeleide onderzoekers verricht.

Frans Romeijn begeleidt in Nederland verschillende plaatselijke oefengroepen.

*Schmidt, D. (1998): Beobachtungen im Bildekräftebereich der Natur. Erfahrungsbericht und Beschreibung der Methode. Goetheanum 18, 19, 20.

Contact

Stichting WATER drager van Leven - email                                        last updated  03-09-2014